Dashboard ICT markt: Arbeidsmarkt

De “War for Talent” in de IT-Branche is niet meer te ontkennen. Voor werkgevers, werknemers en derde partijen is het zeer relevant om een inzicht te krijgen in de arbeidsmarkt. Met behulp van onze research tooling (MAGPAI™) heeft QA Consulting een groot gedeelte van de in Nederland gepubliceerde IT vacatures, in kaart gebracht en nader geanalyseerd.

Onderstaande statistieken zijn gebaseerd op een database die gevuld is met de meest actuele IT vacatures die online zijn geplaatst op Nederlandse vacature sites. Deze data wordt elke maand vernieuwd zodat de inzichten actueel blijven.

De functies zijn onderverdeeld naar BRC functies (standaard beroepen-classificatie model van het CBS) en e-CF functies (standaard beroepen-classificatie volgens het European eCompetence Framework).

The 'War for Talent' in the IT sector is undeniable. It could be relevant for employers, employees and third parties to gain insight into this labor market. With the help of our research tooling (MAGPAI™), QA Consulting has mapped out and analyzed a significant amount of the IT vacancies published in the Netherlands.

The statistics are based on a database with the most up-to-date IT vacancies posted online on Dutch job offerings websites. This data is updated every month so that the insights remain up to date.

The job positions are subdivided into BRC functions (standard occupation classification model of the CBS) and e-CF functions (standard occupation classification according to the European eCompetence Framework).

Totaal aantal ICT vacatures24858
BronnenNationale vacaturebank, Indeed, Monsterboard, Intermediair *
Laatste Publicatie Datum01-12-19
Totaal aantal BRC functies192
Totaal aantal e-CF functies90
Procentuele verdeling type functies 
Strategisch7%
Tactisch60%
Operationeel33%

* De komende weken voegen we diverse bronnen toe waaronder LinkedIn.

Geïnteresseerd?

Neem contact op en we bekijken wat we voor u kunnen betekenen.

Interested?

Contact us to find out how our services can benefit you and/or your organization.